A svéd EV-gyártó nemrég jelentette be, hogy gyártásba kerül a kabrió O2 koncepciója. A roadster, amely a Polestar 6 nevet kapja, csak ez évtized második felében érkezik, de az ígéretek szerint sokat nyújt abból, ami a prototípust olyan csábítóvá tette.
Nem valószínű, hogy a Polestar 6 pontosan úgy fog kinézni, mint az O2, de az is elég, ha csak megközelíti azt. Ugyanakkor a vállalat a múltban már bebizonyította, hogy olykor ragaszkodik egy-egy prototípus szemet gyönyörködtető dizájnjához.
Nézzük csak meg a Precept koncepciót, amely 2024-ben az utakon is megjelenhet, Polestar 5 néven. Ez azért jó hír, mert az O2 az egyik legszembetűnőbb autó, amit idén láttunk. Karosszériáján egyértelműen láthatók a gyártó szögletes formanyelvének nyomai, de olyan sportosság jellemi, amit eddig még nem láttunk a márkától. Az egyik külső jellemző, ami biztosan bekerül a végleges változatba, az a behúzható keménytető.
A Polestarnak egyelőre nem áll módjában technikai információkat megosztani – azon kívül, hogy az új koncepció ugyanarra a nagyteljesítményű, 800 voltos elektromos architektúrára épül, mint a Polestar 5 –, de néhány célját már elárulta. A kabrió a kétmotoros hajtás jóvoltából 884 lóerőt és 664 ft lbs nyomatékot fog produkálni. Ennek a teljesítménynek köszönhetően mindössze 3,2 másodpercre lesz szüksége ahhoz, hogy nulláról 62 km/órás sebességre gyorsuljon, a végsebessége pedig 155 km/óra lesz. Amire szintén nem tértek még ki, az az autó beépített drónja, amelyről korábban azt ígérték, hogy a csomagtérfedélen lesz elhelyezve, és onnan fog elindulni.
Sajnos türelmesnek kell lennünk, ha szeretnénk egy Polestar 6-ot, hiszen a márka első roadstere csak 2026-ban kerül kereskedelmi forgalomba. Még kérdéses, hogy az év mely szakaszában, illetve az is, hogy mennyibe fog kerülni. Viszont azt tudjuk, hogy egy különleges LA Concept kiadással fog megjelenni, amely ugyanazt a külső fényezést, belső teret és 21 colos kerekeket kapja majd, mint az O2. Akár máris lefoglalhatjuk 25 ezer dollárért.