Két perc alatt elfogyott

Az elsősorban a Mercedes-Benz nagy teljesítményű változatairól ismert Brabus február közepén mutatta be első motorkerékpárját, amely a KTM együttműködésével látott napvilágot. Az 1300R a vadonatúj 1290 Super Duke R Evo modell alapján épült, és a limitált kiadást pillanatok alatt elkapkodták.


A németek vállalták a kihívást, hogy az osztrákok új sorozatgyártású Duke-ját gyűjteni való és őrülten gyors ékszerré alakítsák át, a nem kevesebb, mint 180 lóerőt és 140 Nm-t produkáló 1301 köbcentis LC8-as V-twinjére támaszkodva. Mivel a Brabusnak nem igazán volt oka arra, hogy a meghajtási rendszerrel babráljon, a saját vizuális identitás megteremtésére összpontosított, és mellőzött minden nagyobb beavatkozást a motorkerékpár lényeges elemeibe. Az egyetlen alkatrész, amely a motor teljesítményét ronthatja, a Brabus slip-on duplacsöves kipufogódob hozzáadása, papíron azonban az 1300R ugyanazt a teljesítmény- és nyomatékmaximumot deklarálja, mint a Super Duke.

Brabus
Első pillantásra a Brabus 1300R igencsak eltér a KTM-től, amiből alkották: elsősorban a kerek fényszórónak és az oldalán lévő két téglalap alakú légkavarónak köszönhetően inkább egy olyan motornak tűnik, amit a Husqvarna tervezne a KTM alapján (ha egyszer tényleg szemtanúi lehetünk a belengetett Svartpilen/Vitpilen 1301 duónak).

Brabus
A motor karosszériáján rengeteg egyedi készítésű karbon- és henger alkatrész található, és ezek nagy részét a Brabus gyártja, feltehetően azzal a céllal, hogy tovább bővítsék a márka tuningkatalógusát. Ezek közül kiemelkedőek a Brabus Monoblock Z könnyűszerkezetes, kovácsolt keréktárcsák, a tripla kapcsok, a fék- és kuplungkarok, az állítható hátsókarok és a fűthető ülés fekete vagy piros színben.
Ami a többi alkatrészt illeti, a KTM mindenről gondoskodott a szupermotorkerékpár-specifikus elektronikai csomagjával, melynek legfőbb eleme a WP APEX félig aktív felfüggesztési rendszer.

Brabus
A Brabus által tervezett változtatásokkal sikerült 6 kg-ot lefaragni a Super Duke saját tömegéből, de valószínűleg ez nem is annyira lényeges a potenciális vásárlók számára. Sokkal lényegesebb például az, hogy hogyan juthatnának hozzá egy modellhez.
A Brabus mindössze 154 motorkerékpárból álló limitált szériát jelentett be, amelynek fele Magma vörös színben, a többi pedig Signature fekete színben készül. Nem meglepő módon mindegyik 39 500 euróba kerül, ami majdnem kétszerese a KTM 1290 Super Duke R Evo európai átlagárának.

Brabus
A jelek szerint nagyon könnyen összegyűlt az a 154 ember, akiknek szándékukban áll a világ különböző pontjain ennyi pénzt kiadni egy olyan motorért, amelyet csak képeken láttak; a Brabus 1 perc 55 másodperc alatt eladta az összes modellt! Az elektronikus rendelési űrlapot február 14-én, hétfőn, közép-európai idő szerint 15 órakor aktiválták a KTM honlapján, és kevesebb mint két perccel később kifogyott a korlátozott készlet.

Brabus
A KTM néhány hónappal ezelőtt hasonló sikert aratott az RC 8C sportmotorral, amelynek 100 példánya a rendelési rendszer indításától számított 4 perc alatt kelt el. Tekintve, hogy a 890 Duke R pályára tervezett továbbfejlesztése 35 000 euróba került, és még csak nem is volt közúti forgalomba helyezhető, aligha meglepő, hogy a Brabus limitált szériája is pillanatok alatt elpárolgott. Az 1300R új tulajdonosai legalább nem csak a pályán, de a városban is villoghatnak a motorral.
Akik szeretnének egyet, de lemaradtak róla, azok a KTM várólistájára feliratkozva reménykedjenek abban, hogy valaki törli a rendelését.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek