Lenyűgöző prototípus

A koreai luxusmárka most mutatta be legújabb vonzó koncepcióját, a Neolunt. A lenyűgöző prototípus a márka első teljes méretű SUV-ja, és úgy gondolják, hogy egy közelgő EV előzetese, amely a GV90 nevet viseli majd.

Láttunk már néhány vonzó koncepciót a Genesis-től az évek során – az X Convertible például azonnal eszünkbe jut -, de a Neolun az eddigi legszebbek közé tartozik. Nagy termete ellenére a jármű formaterve, amelyet „Korea ikonikus hold alakú porcelánedényei” ihlettek, kifinomultságot sugároz. A teljes méretű SUV-k ritkán néztek ki ilyen elegánsan.

Ami rögtön szemet szúrt nekünk, az az, hogy a Neolun mennyire sima. Elölről hátrafelé egy éles perem sincs a láthatáron. Ennek ellenére van egy határozott minőség a formáján, ami üdítő, figyelembe véve a jelenleg az utakon közlekedő néhány EV-t. Ezt tetézi a bemutató jármű feltűnő kéttónusú Midnight Black és Majestic Blue fényezése, a jellegzetes, kétsoros fénycsomag, amely egy megvilágított háromszög alakú „hűtőrácsot” is tartalmaz. A külső fénypontja azonban minden bizonnyal a kocsi ajtajai. A Neolun nem rendelkezik B-oszloppal, de mindkét oldalán két-két ajtót találunk, amelyek kinyílnak, és tágas belső teret tárnak elénk.

A belső tér kialakítására ugyanolyan nagy figyelmet fordítottak, mint a külsőre. A tágas, nyitott utastér a koreai vendégszeretet modern értelmezését hivatott képviselni, és elöl két nagy és kényelmes, kapitányi stílusú üléssel rendelkezik. Ezek az ülések megfordíthatók a hátsó sor felé, amit reméljük, hogy csak akkor lehet kihasználni, ha a jármű megáll. Az egész teret prémium anyagok borítják, köztük kasmír és „vintage ihletésű” bőr, a klímaberendezés szellőzőnyílásait pedig fűtőfóliákra cserélték, amelyek hatékonyabban szabályozzák a hőmérsékletet anélkül, hogy a levegőt az arcodba fújnák.

A belső térben természetesen több képernyő is található, köztük egy állítható kijelző, amely látszólag a műszerfalból ugrik ki, és egy másik, amely a hátsó ülések tetőkárpitjából hajtható ki. Az utastérben a Genesis által „hangarchitektúrának” nevezett hangszórórendszer is található, amely hangszórók, magas- és mélysugárzók sokaságát használja a magával ragadó hangzás előállításához. Néhány ilyen funkció persze nem fog eljutni a sorozatgyártásig, de egyértelmű, hogy a Genesis megpróbál a határokon kívül gondolkodni.

A Neolun bejelentése kevés műszaki és teljesítménybeli részletet tartalmaz, de több helyen, például a Car and Driver és a Motor1.com is arról számolt be, hogy a koncepció alapján készülő EV gyártásba kerül. Mérete miatt a jármű várhatóan a márka következő zászlóshajó SUV-ja lesz, és valószínűleg a GV90 nevet kapja (a G90 a vállalat zászlóshajó szedánja). További információk, többek között arról, hogy mikor debütál a szériaváltozat, még az év vége előtt várhatóan kiderülnek.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek