Kína harmadik legnagyobb autógyártója, a Dongfeng elindította a Mengshi (Warrior) nevű luxus off-road márkát, méghozzá egy pár újragondolt, katonai ihletésű, ezer lóerős 4WD koncepcióval, melyek a megjelenésük alapján, hát… nagyjából annyira kínaiak, mint az almás pite.
A Mengshi vállalta, hogy 2023-tól kezdve évente legalább egy modellt piacra dob 485 hektáros, már építés alatt álló gyárából, és bemutatta az új és innovatív gördeszkaszerű alvázat, amely az első járművek alapja lesz. A padló alatti akkumulátor 140 kWh kapacitású, 500 km körüli „utazó hatótávot” biztosít, de ezekből a járművekből készülnek majd plug-in hibrid változatok is, amelyeknek akár 800 km is lehet a hatótávolsága.
Ez a futómű steer-by-wire és break-by-wire rendszerrel van felszerelve, csak elektronikus jeleket kap az utastérben lévő kezelőszervektől. A Mengshi ugyanis azt tervezi, hogy hamarosan átáll az önvezető autókra. Ami egy kicsit kár, hiszen a négy, összesen 800 kW (1073 LE) teljesítményű motort és a 16 000 Nm feletti nyomatékot nyilván jobban tudja értékelni emberi vezető, mint egy robot, aminek aligha van fogalma arról, hogy ez mennyire vad.
Gyorsulás szempontjából arra lehet számítani, hogy az autók körülbelül 4,2 másodperc alatt érik el a 100 km/h-t (62 mph), ami egy kicsit szomorú eredmény, és a ~3500 kg-os súlyukkal lehet magyarázni. Bár ne feledjük, hogy az ezres GMC Hummer EV, ami pár ezer kilóval nehezebb, állítólag 3,3 másodperc alatt éri el a 60 mérföld/órát (96 km/h), szóval nem biztos, hogy ez mentségül szolgálhat.
Egy másik figyelemre méltó előnye ennek a futóműnek a hátsókerék-kormányzás, melynek köszönhetően az autóknak meglehetősen szűk, 5,1 méteres (16,7 láb) a fordulóköre. Ez a rendszer lehetővé teszi az alacsony sebességű oldalirányú haladását is, valamint hogy a hátsó kerék a tapadás elvesztése esetén csúszásban is kormányozható legyen. Több elektronikus „difizár”, valamint elektronikusan vezérelt légrugózás és okos, normál és éjjellátó kamerákat alkalmazó „útfelismerő” rendszer teszik ki a 3. szintű önműködő gépjármű-vezetési rendszert.
Az M-Terrain koncepció SUV, amely az Autohome szerint „nagyon közel jár a sorozatgyártáshoz”, minden tekintetben olyan agresszívan túlméretezettnek és harciasnak tűnik, mint bármi, ami Detroitból származik. Vagy talán még inkább, sőt, valószínűleg egészen Kaliforniáig vagy Floridáig kell elmenni, hogy ilyen, tesztoszterontól átitatott formatervet találjunk. Az M-Terrain S még tovább fokozza a dolgokat egy dzsipszerű pickup dizájnnal, amely a tárolóteret feláldozza a menő, de egyébként kevésbé hasznos fastback/pickup forma kedvéért.
Valamelyik változat már 2023-ban forgalomba kerül, és a Mengshi arra számít, hogy a márka sikeres lesz, hiszen arra alapoz, hogy évente legalább 100 000 jármű kerül majd ki a gyárból.