Luxusgyümölcsök

Lehet vásárolni luxusórákat, ruhákat, ékszereket, lakberendezési cikkeket – a lista folytatható. Most már csúcskategóriás gyümölcsökre is lecsaphatsz.


Egy 400 dolláros ananász a kaliforniai Melissa’s Produce nevű speciális gyümölcs- és zöldségkereskedő cégen keresztül megvásárolható. A Fresh Del Monte által készített Rubyglow ananász ritka piros külsővel és édes ízzel rendelkezik. A Melissa’s úgy forgalmazza az ananászt, mint „a luxusgyümölcsök csúcsát”, és reméli, hogy az ínyencek meglátják a termék vonzerejét.
„A fogyasztók hajlandóak fizetni valamiért, ami különleges” – mondta Cindy van Rijswick, a Rabobank globális kutatócsoportjának friss termékekkel foglalkozó stratégája. „Mindig van egy kis piac a felső kategóriás éttermek, az ínyencek vagy bizonyos online csatornák számára.”
A Fresh Del Monte több, mint 15 évet töltött a Rubyglow ananász kifejlesztésével, amely végül az év elején került piacra Kínában. A vállalat már korábban is kísérletezett a trópusi gyümölcsökkel, 2020-ban debütált a Pinkglow ananász (rózsaszín húsa miatt nevezték el így), amelyet kezdetben 50 dollárért árultak. A Rubyglow-val azonban a Fresh Del Monte még magasabb szintre lép, ha az előkelő gyümölcsökről van szó.
A Melissa’s Produce mindössze 50 Rubyglow ananászt rendelt, és ennek körülbelül a felét adta el egy hónap alatt, mondta Robert Schueller, a cég PR-igazgatója. Ezek közül néhányat dél-kaliforniai és Las Vegas-i éttermekbe vittek, ahol nem az étlapon, hanem a kirakatokban használják őket.
„Van erre piac” – mondta Schueller. De azt is elismerte, hogy „ez nem mindenkinek való”.
Bár 400 dollár borsosnak tűnhet egyetlen darab gyümölcsért, a magas árú termékek a múltban rendkívüli keresletet váltottak ki az Egyesült Államokban. A legismertebb példa talán az Oishii bogyó, egy különleges eper, amelyért az ínyencek megőrültek, amikor 2018-ban nyilvánosan is elérhetővé vált. Akkoriban egy csomag (nyolc bogyó) 50 dollárért kelt el. Most azonban a finanszírozásnak és a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően az Oishii bogyók csomagja körülbelül 12 dollár.
Ez az ár valószínűleg a hétköznapi fogyasztók számára is elfogadhatóbb. Azok számára, akik a konyhában akarnak kitenni magukért, a Rubyglow tökéletes megoldás lehet. Az egyik influencer például azt mondta a CNN-nek, hogy az ananász az ünnepek alatt remekül mutatna a charcuterie táblák közepén. Biztosan jobb, mint az a szőlő és füge, amit évek óta látunk – és eszünk.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek