A német luxusmárka most jelentette be, hogy megnyitotta első töltőállomását az Egyesült Államokban. A Sandy Springsben, Georgiában található állomás nem csak a Mercedes-vezetőknek szól.
A Mercedes legújabb csomópontja az Atlanta külvárosi központjában található, és egy csábító előzetest nyújt a vállalat tervezett töltőhálózatának további terveiről. A ChargePoint által biztosított hardverek akár 400 W-os teljesítményű töltésre is képesek lesznek, így egyes járművek akár 20 perc alatt 10-80 százalékos töltöttségi szintről 80 százalékos szintre tudnak majd emelkedni. A töltők CCS1 és NACS csatlakozókkal is rendelkeznek majd, ami azt jelenti, hogy a járművezetők az első naptól kezdve bármilyen, az Egyesült Államokban jelenleg kapható EV-t tölthetnek velük, függetlenül attól, hogy ki építette.
A hubot úgy tervezték, hogy a lehető legkényelmesebb és legkomfortosabb legyen. Minden töltő egy 4,6 méteres oszlophoz van csatlakoztatva, amely jelzi, ha szabad, használatban van vagy egy másik ügyfél számára van lefoglalva. Bár minden elektromos jármű számára nyitva áll, a Mercedes ügyfelei elsőbbséget élveznek a csomópontoknál a vállalat meCharge alkalmazásán keresztül.
Minden egyes helyszínen egy napelemes előtető is található, amely időjárás ellni védelmet nyújt az ügyfeleknek, és passzív tiszta energiát termel. A helyszíneken egy luxus társalgó is helyet kap, ahol az ügyfelek várakozhatnak az akkumulátor feltöltésére, frissítőkkel, mosdókkal és végül kiskereskedelmi integrációval, ha várakozás közben vásárolni szeretnének.
A Sandy Springs-i helyszín az első a több közül, amelyeket a tervek szerint még az év vége előtt megnyitnak Észak-Amerikában. Jelenleg a tervek szerint 2023 vége előtt további csomópontokat nyitnak Bucc-ee utazási központokban Alabamában, Floridában Georgia államban. A jövő év első felében további terjeszkedés várható, többek között a Simon Mall helyszíneken is telepítenek hubokat. A vállalat azt tervezi, hogy 2027-re 400 EV-töltőhelyet helyez üzembe.
Nem a Mercedes az egyetlen EV, amely saját töltőhálózatot hozott létre. A Tesla mind az 50 amerikai államra kiterjedő töltőhálózattal rendelkezik. A helyszínek száma is csak növekszik: a vállalat azt reméli, hogy még az évtized vége előtt Dél-Kaliforniában olyan állomást nyithat, ahol étkezde és autósmozi is lesz. A Porsche is tervezi a saját töltőváróit, de ezek még nem nyíltak meg Németországon kívül.