A Tata Motors globálisan szeretné elterjeszteni elektromos járműveit, és a márka ennek érdekében egy teljesen elektromos egyterűt dob piacra.
Az indiai autógyártó, amely a Jaguar Land Rover tulajdonosa, Mumbaiban mutatta be a rendkívül elegáns Avinya akkumulátoros koncepciót. Ez azonban nem csak a külseje miatt figyelemre méltó. Egy vadonatúj elektromos platformra is épül, amely gyorsabban tölthető, mint bármi, ami jelenleg a piacon van.
Az Avinya, akárcsak a VW ID.Buzz, képes lehet arra, hogy újra menővé tegye az egyterűeket. A Tata EV prototípusa minimalista dizájnú, elölről hátrafelé haladó, éles vonalakkal.
Hasonlít a Canoo moduláris „életmódjármű” koncepciójára, csak élesebb és kifinomultabb. Ez nem kis részben a feltűnő világítási csomagnak köszönhető, amely borotva-vékony fényszórókat és egy megvilágított műrácsot tartalmaz. Az áramvonalas kialakítás ellenére a furgon nem rendelkezik felesleges funkcióval.
Az utastér elegáns és egyszerű. Elöl a műszerfal teljesen csupasz, kivéve a kormánykereket és a végigfutó hangsávot. A legtöbb EV-vel ellentétben, amit az elmúlt években láttunk, itt nincs hatalmas infotainment érintőképernyő vagy akár egy kisebb kezelőpanel, bár a kormánykeréken egy kis digitális kijelző található. A pilótafülke területén kívül elöl két forgatható pilótaülés, hátul pedig egy háromszemélyes pad található. De ennyi az egész.
Az EV technológiája ugyanilyen érdekes. Az Avinya a Tata új Pure EV architektúráját hivatott bemutatni. A márka összes jövőbeni EV-je erre a platformra épül majd. Nem tudjuk, hogy milyen erős vagy mekkora lesz az akkumulátora, de azt tudjuk, hogy akár 500 kilométeres hatótávolságot is hozzáadhat egy 30 perces gyors töltéssel. Jelenleg nincs olyan EV, amely ezzel versenyezhetne.
Meg kell jegyezni, hogy bármennyire is ígéretesnek tűnik és hangzik az Avinya, még nem erősítették meg a gyártását. De a furgon koncepció bemutatóján a Tata vezetői világossá tették, hogy a Reuters szerint a következő generációs EV-kkel szeretnék kiterjeszteni a hatókörüket Indián túlra is. Ez a modell egy utat kínálhat a márka számára, hogy ezt meg is tegye.