Amikor először találkoztunk Maryam Hosseini tervező Infinite Convertible Bag című táskájával, megdöbbentett annak eleganciája és alkalmazkodóképessége – olyan tulajdonságok, amelyek mintha az iráni Aali Qapu palota kupolájának bonyolult geometriáját idéznék. Ez nem csak egy táska – ez a táska a történelem, a funkcionalitás és a fenntarthatóság egybefonódó kijelentése.
Ami a Infinite Baget igazán magával ragadóvá teszi, azok a matematikai és geometriai alapelvek, amelyek a szafavida korszakban az iráni építészetet formálták. Képzeljünk el egy kupolát, amelyet aprólékosan megmunkáltak geometriai minták rétegeivel, nem csak a szépség miatt, hanem azért is, hogy egy sík tervrajzból háromdimenziós teret hozzanak létre.
Most pedig gondoljunk egy táskára, amely valami hasonlót tesz – az origami ihlette hajtások révén egy lapos, finom bőrdarabból strukturált, dinamikus kiegészítővé alakul át.
Az igazi varázslat azonban abban rejlik, hogy a táska több mint 40 különböző formát képes felvenni. Olyan, mintha egy adaptálható műalkotást tartanál a kezedben. Akár szeszélyesnek, akár kifinomultnak, akár a kettő közöttinek érzed magad, ez a táska alkalmazkodik a hangulatához és az igényeihez. Hát nem csodálatos, hogy bárhová magaddal vihetsz egy kis építészeti műalkotást?
Az Infinite Bag készítési folyamata a hagyomány és a technológia keveredésének bizonyítéka. A 96 darab valódi marhabőrből és a 18 gombkészletből álló gombok mindegyikét először AutoCAD-ben térképezik fel, majd lézervágással pontos méretre szabják.