A vállalat még februárban mutatta be először koncepció formájában a Preceptet, sportos stílussal, a Google Android által működtetett szoftverrendszerrel és fenntartható anyagokkal teletűzdelt belső térrel. A héten a Polestar közzétett egy videót, amelyben az eddigi legközelebbi pillantást vethetünk az új autóra.
A Polestar, amely a Volvo performance almárkájaként indult, mára az egyik legérdekesebb EV céggé vált a piacon. A cég, amely a Volvo anyavállalata, a Geely közös tulajdonában van, nemrég bejelentette, hogy egy speciális felvásárlási társasággal (SPAC) való egyesüléssel tervezi a tőzsdére lépést.
A Polestar eddig csak két járművet adott ki: a 155 000 dolláros hibrid kupét, a Polestar 1-et és a teljesen elektromos gyorshátú szedánt, a Polestar 2-őt. A Polestar 3, egy elektromos crossover SUV várhatóan 2021 végén mutatkozik be. A negyedik jármű várhatóan szintén egy SUV lesz.
A Polestar 5 egy négyajtós szedán ferdeháttal. A vállalat “elektromos teljesítményű 4 ajtós Grand Touring autónak” nevezi, ami valószínűleg azt jelenti, hogy más luxus EV-kkel fog versenyezni, mint például a Tesla Model S, a Mercedes-Benz EQS, az Audi E-tron GT és a Lucid Air.
A Polestar nem volt hajlandó kiadni a legtöbb lényeges adatot, beleértve az árat, az akkumulátor méretét, a hatótávolságot és a motor konfigurációját. Ami azt illeti, a Polestar 2 78 kWh-s akkumulátorcsomaggal rendelkezik, ami 470 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Az elektromos motor 408 lóerőt ad le, ami öt másodperc alatti 0-100-as időt tesz lehetővé.
Amikor először jelent meg koncepció formájában, a vállalat ismertette a Precept környezetvédő jellegét: a belső panelek és üléstámlák “lenalapú kompozitokból” készültek; az ülések “újrahasznosított PET (vagy polietilén-tereftalát) palackokból 3D-s kötéssel előállított darabok”; a párnák és fejtámlák újrahasznosított parafa vinilből; a szőnyegek pedig újrahasznosított halászhálókból készültek.
A Polestar a Preceptben a Google natív infotainment rendszerének, az Android Automotive-nak a mélyebb integrációjával is kecsegtetett. A szedán felismeri a vezetőt, amint az autóhoz közeledik, és automatikusan készenlétbe helyezi kedvenc alkalmazásait és beállításait. A Google Assistant több nyelvet, köztük a helyi akcentusokat is felismerné, és természetesebb beszélgetésekre lenne képes. A Polestar azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a videostreaming nagyobb részévé válik az autóban töltött élménynek – természetesen parkolás vagy töltés közben.