Trimuvirátus

A Rivian a közelmúltban egy nap alatt három középkategóriás elektromos SUV-t mutatott be, amelyek mindegyike 11 kamerával, 5 radarral és egy számítási platformmal van felszerelve, amelyek lehetővé teszik, hogy az új széria fokozott autonóm képességekkel önállóan közlekedjen.

Az Amazonnal való partnerség után a Rivian egy új sorozattal tér vissza, és olyan autótervezéssel áll elő, amely konszolidálja és kiküszöböli a nagynyomású öntvények használatát, a szerkezeti akkumulátoregységet, ahol a csomag teteje egyben padlóként is szolgál, valamint a zárórendszereket. A legújabb önvezető elektromos terepjárókban ezek a járművek saját fejlesztésű hálózatokkal és számítási szoftverekkel vannak felszerelve, amelyek az önálló vezetést biztosítják.
Minden új Rivian önvezető elektromos SUV megérdemli, hogy közelebbről megnézzük, kezdve az R2-vel. A falkavezérként pózoló R2 lágy-fehér árnyalatával karcsúságot és tisztaságot hoz a fénybe. Az autórajongók által értékelt funkció a motorizált hátsó üvegen keresztül érkezik, amely teljes egészében a felhajtóajtóműbe esik. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy mindenféle felszerelést és felszerelést szállítson, miközben a szabadtéri vezetés élményét élvezheti.

Belülre lépve az ötszemélyes elektromos SUV első és második soros ülései teljesen síkba hajthatók a felszerelés, a rakomány és az autós kempingezés számára, ami tágas belső teret tesz lehetővé, amely több felszerelés befogadására is alkalmas.
A Rivian R3-as modellje következik a legfiatalabb testvér, az R3X előtt. Az előbbi egy középkategóriás elektromos SUV, tágas belső térrel és terepjáró-képességgel, míg az utóbbi az R3 kínálatának teljesítményváltozata, amely mind a terepen, mind a terepen való vezetésre beállított. Az önvezető elektromos SUV-k specifikációit felfedezve az új Rivian R2 és R3 egy-, két- és hárommotoros (két motor hátul és egy elöl) konfigurációban készül, a leggyorsabb pedig 3 másodperc alatt képes 100km/órás sebességre. Akkumulátoruk egyetlen feltöltéssel több mint 480 km hatótávolságot képes biztosítani, és gyorstöltési képességeik kevesebb mint 30 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra töltik újra az elektromos járműveket.
A cikk megjelenésekor a Rivian R2 árazása 45 000 dollár körül kezdődik, míg az R3 család ára várhatóan ennél alacsonyabb lesz. A SUV-rajongók 2024. március 7-től 100 dollárért foglalhatják le az elektromos SUV R2-t az Egyesült Államokban, a szállítások pedig várhatóan 2026 első felében kezdődnek (az R3 és R3X szállítások az R2 után indulnak). A Rivian szerint a három önvezető elektromos SUV az észak-amerikai bevezetés után szándékosan válik elérhetővé. A Rivian azt tervezi, hogy az R2 gyártását a meglévő, Illinois állambeli Normalban található gyártóüzemében kezdi meg, évi 215 000 darabos darabszámmal, ami megfelel a telephely teljes kapacitásának.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek