A modellkínálatban a Range Rover Evoque és a Range Rover Sport között helyet foglaló, középkategóriás prémium szabadidőjármű a formaterv és a technológia tökéletes egyensúlyát kínálja – immár elektromos hajtásláncokkal is.
Az új 2,0 literes, négyhengeres P400e Plug-in Hybrid modell kifinomult vezethetőséget kínál: a 300 lóerős benzinmotor és a 105 kW teljesítményű villanymotor párosa 404 lóerőt és 640 Nm forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére, az autó elismerésre méltó 5.4 másodperc alatt gyorsul 0-100km/órára. A csomagtartó padlója alatt elhelyezett, 17,1 Wh kapacitású lítium-ion akkumulátor egyenáramú gyorstöltőről mindössze 30 perc alatt, míg normál 7 kW-os fali töltőboxról 1 óra 40 perc alatt tölthető 80%-ra.
A Range Rover Velar így még fenntarthatóbbá vált: mostantól zéró károsanyag-kibocsátással is üzemeltethető, teljesen elektromos üzemben akár 53 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, üzemanyag-fogyasztása akár 2,2 liter/100 km, CO2-kibocsátása pedig akár 49 g/km.
A Range Rover Velar szintén első ízben elérhető a 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium motorok új családjával. A legújabb generációs, finom járású és takarékos benzin és dízelmotorok 48 voltos Mild Hybrid (MHEV) technológia segítségével nyújtanak még kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és még kifinomultabb működést. A házon belül fejlesztett új, soros hathengeres motorok 300 lóerős dízel (D300) és 400 lóerős benzines (P400) kivitelben, összkerékhajtással érhetők el; minden verzió az alapfelszereltség részeként kínálja a Range Roverre jellemző utazási komfortot biztosító légrugózást.
Az új P400 soros hathengeres erőforrás legnagyobb forgatónyomatéka 480 Nm/550 Nm, az autó álló helyzetből elismerésre méltó 5,5 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A motor elektromos kompresszorát kettős megfúvású turbófeltöltő és fokozatmentesen változó szelepemelési (CVVL) rendszer támogatja, kifinomult teljesítmény-kifejtést biztosítva.
A D300 dízelmotor maximális forgatónyomatéka 650 Nm, amivel a Range Rover Velar 6,5 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára; az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 7,4 l/100km, a CO2-kibocsátás akár 194 g/km. A soros, szekvenciális turbófeltöltők és a fejlett kipufogógáz-kezelő rendszer jóvoltából az erőforrás egyike a világ legtisztább üzemű dízelmotorjainak.
Szintén a Range Rover Velar portfolióját erősíti mostantól az új generációs, négyhengeres Ingenium D200 (204 LE) dízelmotor, amely elődjénél erősebb, tisztább üzemű és takarékosabb. A motort ugyanazzal a 48 voltos Mild Hybrid technológiával szerelték fel, mint a kínálat többi tagját; CO2-kibocsátása akár 165 g/km, üzemanyag-fogyasztása akár 6,3 l/100km.
A Velar minimalista formai filozófiája tökéletesen érvényesül azokban a kifinomultan integrált digitális képernyőkben, amelyeket a Land Rover ultramodern szórakoztató rendszerei, a Pivi és Pivi Pro alkalmaznak. Az intelligens, ösztönösen kezelhető rendszer, amely az S felszereltségi szinttől kezdve Pivi Pro néven elérhető, soha nem tapasztalt digitális élményt biztosít a Velar utasainak.