A nagy múltú brit márka bemutatta szárnyas logójának új változatát. Az autógyártó egy új, modern szlogennel is előállt, mellyel egy új közönséget kívánnak megszólítani.
Az Aston Martin a legendás művészeti igazgatót és grafikust, Peter Saville-t kérte fel – aki minden idők egy-egy legikonikusabb albumborítóját készítette –, hogy tervezze át a 2003 óta alkalmazott logót. Saville az embléma egyszerűsítését tűzte ki célul, a vonalakat megerősítette, a márkanév alatt futó U-alakú vonaltól megszabadult, és a betűtípust robusztusabbra cserélte. Ahogy a BMW néhány évvel ezelőtti logóátalakításakor, a változtatások itt sem radikálisak, ugyanakkor még elegánsabbá teszik az amúgy is emlékezetes dizájnt. Nem is kell sokáig várni, hogy megpillanthassuk: a márka elmondása szerint a logó a Francia Nagydíjon debütál majd a Forma-1-es autókon. Emellett a vállalat következőgenerációs sportautóit is díszíti majd.
„Az Aston Martin logójának frissítése klasszikus példája az eredeti logók elengedhetetlen evolúciójának. A finom, de szükséges fejlesztések nemcsak frissen tartják a formákat, hanem megnyitják az utat az új technológiák, helyzetek és alkalmazások felé. A folyamat során az Aston Martin márka legfontosabb jellemzőjét tisztáztuk és hangsúlyoztuk ki” – nyilatkozta Saville.
Az Aston Martin logója csak az egyik aspektusa a márka identitásának, amelyet egyszerűsíteni próbál. Új mottót is bevezetett, ami így hangzik: „Intensity. Driven.”. A márka azt reméli, hogy a közvetlen, két szóból álló szlogen segít majd egy új és fiatalabb közönséget megnyerni, miközben hű marad alapvető értékeihez.
Az új logó és szlogen nem az egyetlen változás az Aston Martin számára. A vállalat az Autocar szerint a múlt hét végén egy új újrabefektetési tervet is bejelentett. Az autógyártó ügyvezető elnöke, Lawrence Stroll azt állítja, a márka 782 millió dollárt szeretne összegyűjteni, hogy törleszteni tudja az adósságát – amely a hírek szerint még márciusban 1,14 milliárd dollárra rúgott – és új modelleket is tervez fejleszteni. A Saudi Public Investment Fund, amely 16,7 százalékos részesedést vásárol a vállalatban, a Stroll Yew Tree befektetési csoportja és a Mercedes-Benz várhatóan több mint 400 millió dollárt juttat az autógyárba, a maradék összeget pedig részvénykibocsátásból teremtik elő.