Újragondolva

A nagy múltú brit márka bemutatta szárnyas logójának új változatát. Az autógyártó egy új, modern szlogennel is előállt, mellyel egy új közönséget kívánnak megszólítani.


Az Aston Martin a legendás művészeti igazgatót és grafikust, Peter Saville-t kérte fel – aki minden idők egy-egy legikonikusabb albumborítóját készítette –, hogy tervezze át a 2003 óta alkalmazott logót. Saville az embléma egyszerűsítését tűzte ki célul, a vonalakat megerősítette, a márkanév alatt futó U-alakú vonaltól megszabadult, és a betűtípust robusztusabbra cserélte. Ahogy a BMW néhány évvel ezelőtti logóátalakításakor, a változtatások itt sem radikálisak, ugyanakkor még elegánsabbá teszik az amúgy is emlékezetes dizájnt. Nem is kell sokáig várni, hogy megpillanthassuk: a márka elmondása szerint a logó a Francia Nagydíjon debütál majd a Forma-1-es autókon. Emellett a vállalat következőgenerációs sportautóit is díszíti majd.

Peter Saville
„Az Aston Martin logójának frissítése klasszikus példája az eredeti logók elengedhetetlen evolúciójának. A finom, de szükséges fejlesztések nemcsak frissen tartják a formákat, hanem megnyitják az utat az új technológiák, helyzetek és alkalmazások felé. A folyamat során az Aston Martin márka legfontosabb jellemzőjét tisztáztuk és hangsúlyoztuk ki” – nyilatkozta Saville.
Az Aston Martin logója csak az egyik aspektusa a márka identitásának, amelyet egyszerűsíteni próbál. Új mottót is bevezetett, ami így hangzik: “Intensity. Driven.”. A márka azt reméli, hogy a közvetlen, két szóból álló szlogen segít majd egy új és fiatalabb közönséget megnyerni, miközben hű marad alapvető értékeihez.

Peter Saville
Az új logó és szlogen nem az egyetlen változás az Aston Martin számára. A vállalat az Autocar szerint a múlt hét végén egy új újrabefektetési tervet is bejelentett. Az autógyártó ügyvezető elnöke, Lawrence Stroll azt állítja, a márka 782 millió dollárt szeretne összegyűjteni, hogy törleszteni tudja az adósságát – amely a hírek szerint még márciusban 1,14 milliárd dollárra rúgott – és új modelleket is tervez fejleszteni. A Saudi Public Investment Fund, amely 16,7 százalékos részesedést vásárol a vállalatban, a Stroll Yew Tree befektetési csoportja és a Mercedes-Benz várhatóan több mint 400 millió dollárt juttat az autógyárba, a maradék összeget pedig részvénykibocsátásból teremtik elő.

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek