A jövő jacht-tulajdonosainak inspirálására a Feadship a Monaco Yacht Show-n bemutatta az egyik legelőremutatóbb szuperjacht-koncepciót. A Studio De Voogt által tervezett 80 méter hosszú Pure a nevét a formás külső vonalakról kapta – beleértve a süllyesztett, sötétített ablakokat -, a nyitott belső térről és a jövőbe mutató fedélzeti rendszerekről, amelyek közé tartozik a hagyományos kormányállás elhagyása egy előre néző tulajdonosi lakosztály javára.
Meglepő volt, amikor a tervezők felfedték a vitatott alsó fedélzeti “parancsnoki központot”, ahol a kapitány fogja navigálni a jachtot. A hagyományos híd helyére radar, AIS, térképek, mélységmérő és kamerák kerülnek, amelyeket az intelligens kiterjesztett valóság vizualizáció és a Feadship saját fejlesztésű Foresight programja támogat. A hagyományos kormányt egy tengeralattjáró-szerű berendezéssel helyettesíteni, amely csak az elektronikára és nem a látóvonalra támaszkodik, bátor döntés. Az elrendezés megtalálható a haditengerészeti hajókon, de egy szuperjachton?
“Tisztában vagyunk vele, hogy a Command Center ellentmondásos javaslat” – mondta Bram Jongepier, a De Voogt vezető szakembere. “De a híd magasabbra helyezése hatással van a profilra. A Command Center egy életképes megoldás, és a Feadshipnél úgy látjuk, hogy ez egy nagy, legitim vitatéma.”
További fontos jellemzői közé tartozik a háromszintes ellipszis alakú üveg átrium, a hajó közepén található visszahúzható üvegfenekű jacuzzi, valamint egy nagy strandklub három lehajtható erkéllyel a hajó hátsó és két oldalán. Az átrium félig belül, félig kívül helyezkedik el, és nagyméretű üvegtáblákból áll, hogy az öt fedélzet közül háromról tiszta kilátást biztosítson. A hatalmas központi tér természetes fénnyel tölti meg a belső teret, ugyanakkor a vendégeknek a privát erkélyeken kell keresniük a magánéletet.
“Örömmel és kitartással fejlesztettük ki ezt a tervezést, eltökélten, hogy minden szöget addig igazítunk, amíg tökéletesen nem működik” – mondta Jan Schaffers tervező. “Ez egy olyan környezet, amely egyaránt alkalmas csodálatos partik megrendezésére vagy izgalmas műgyűjtemények bemutatására.”
De a meglepetések nem állnak meg itt. A Pure egy rugalmas “energia-hibrid” meghajtási rendszerrel rendelkezik, amelynek köszönhetően a jacht idővel továbbfejlődhet. A dízel-elektromos 2024-ben, a hidrogén 2027-ben, a teljesen metanolos üzemanyagcellák 2030-ban, a Pure-t úgy tervezték, hogy reagáljon a fejlődő technológiára, attól függően, hogy melyik fenntartható üzemanyag válik a legéletképesebbé.
“A Pure szintetizálja az elmúlt időkben szerzett összes know-how-t a tulajdonosok által igényelt terek, külsőségek és meghajtási megoldások típusairól” – mondta Schaffers. “Sokan eleve vonakodnak attól, hogy valóban feltárják, mik a tényleges igényeik, de a Pure mélyre merül ezen az úton.”