Egy szuperautó által inspirált szuperjacht nem újdonság. Valójában az év elején a Tecnomar és a Lamborghini egy 20 méteres hajót adott ki, amely tele van a Raging Bull DNS-ével. De a Lazzarini most egy olyan koncepciót mutatott be, amely a Ferrari négykerekűjéből merít – és érdemes felfigyelni rá.
Íme a GranTurismo Mediterranea, vagy röviden GTM tiszteleg a Prancing Horse gyors túraautói előtt. A hajótestet a Ferrari felismerhető Rosso Corsa vörös színének mintájára készítették el, míg az építményt az autógyártó által is kedvelt könnyű szénszálas anyagból készítették. Még egy pimasz Ferrari-jelvényt is kapott az elejére, bár ez nem hivatalos dizájn.
Lazzarini nem árulta el, hogy a GTM pontosan melyik modellen alapul, bár a rendereken a jachtot kísérő autó nagyon hasonlít a hibrid SF90 Stradale-ra.
“Megpróbáltuk elképzelni, hogyan nézne ki a tengerek Ferrarija” – írta közleményében az olasz dizájnstúdió.
Az autóipari jegyek a fedélzeten is folytatódnak. A sirályszárnyas ajtókon keresztül megközelíthető kabinban egy versenyzői ihletésű pilótafülke található, amely pilótaülésekkel és műszerekkel, valamint egy főszalonnal, két kétszemélyes vendégkabinnal és három személyzeti férőhellyel rendelkezik. A tathoz egy méretes spoiler is tartozik, amely egy kis extra tartást kölcsönöz a hajónak.
Az igazi fénypont azonban a hátsó fedélzeten található, összecsukható farokrész. Ez akár napozóteraszként, akár szuperautó garázsként is használható egy Ferrari számára. Ha az utóbbit választja a platform felfelé és kifelé is kinyitható, miközben a hajó ki van kötve, így egy gombnyomással a szárazföldre viheti a nagyra becsült járgányát.
Az esztétikától eltekintve az olasz csődört úgy tervezték, hogy úgy is működjön, mint egy Ferrari. A “hiperjachtként” leírt tervezés egy hibrid meghajtási rendszert ír elő, amely három MAN v-12-es motort, egy Arneson sebességváltót és egy központi Hamilton Jet meghajtást tartalmaz.
“Míg a hajócsavarok a kormányzásnál korlátozottak, addig a jet nagy sebességnél a gyorsításnál és a fordulófokozatoknál tolóerőt biztosít” – teszi hozzá a stúdió.
A Ferrarihoz hasonlóan a GTM is fel van szerelve aerodinamikai szárnyak saját verziójával, úgynevezett fóliákkal, amelyek sebességgel haladva felemelik a hajótestet és kiemelik a vízből. Így a jacht kisebb légellenállással és nagyobb sebességgel repül át a hullámok felett, mint egy hagyományos gördülő jacht.
A stúdió a GTM becsült végsebessége 70 csomó, ami azt jelenti, hogy a hajó még mindig egy töredékkel lassabb, mint egy régi, 1948-as Ferrari 166 Spyder Corsa.