A Jack Daniel’s bejelentette, hogy partnerséget kötött a McLaren F1-es csapatával, amely jövőre kezdődik, és az Old No. 7 neve közvetlenül az autó elejére kerül – valamint a pilóták versenyruhájára és a személyzet sisakjára.
Bár kívülről úgy tűnhet, hogy a Jack Daniel’s kulturálisan jobban illeszkedik Amerika vezető versenysorozatához, a NASCAR-hoz, a népszerűség szempontjából különböző irányokba haladnak. Bár a NASCAR még mindig nagyobb nézettséget ér el az egyes futamokon az Egyesült Államokban, az elmúlt évtizedben 47 százalékkal csökkent a fő futam, a Daytona 500 nézettsége. Ezzel szemben az F1 53 százalékos nézőszám-növekedést könyvelhet el 2022-ben 2021-hez képest. És bár a Jack Daniel’s már most is a világ legkelendőbb whiskyje, a márka az F1-ben látja a lehetőséget, hogy növelje globális marketing elérését, és fiatalabb közönséget vonzzon a termékéhez.
„Márkaként arra törekszünk, hogy relevánsak maradjunk a fogyasztók következő generációja számára, és mindig releváns platformokat keresünk, amelyekkel együttműködhetünk, ezért a McLaren és az F1 abszolút briliáns és páratlan globális platformot jelent a Jack Daniel’s jelenlétének valódi erősítésére” – mondta a Sports Business Journalnak Sophia Angelis, a Jack Daniel’s globális ügyvezető igazgatója (SVP). „Természetesen az F1 olyan rajongótáborral rendelkezik, amely világszerte jelen van, így ez már önmagában is nagyon vonzó, és a Netflix Drive to Survive című műsorának köszönhetően egy fiatalabb és sokszínűbb közönséget vonzott be, és hihetetlen lendületet adott.”
Persze a Drive to Survive következő évadában valószínűleg nem lesznek olyan cselekményszálak, amelyeket ez a márkaüzlet vezérel, mint a Haas 2019-es sikertelen energiaital-szponzorációja, amely a sorozatban sok megrökönyödést okozott a küszködő csapatnak. A McLaren körüli dráma nagy része valószínűleg a szeretett pilóta, Daniel Ricciardo kiszorításának intrikájából fog állni – nem pedig abból, hogy Jack Daniel’s logó kerüljön a festésre. De majd meglátjuk, amikor jövőre debütál az új szezon.