Skót kastélyok és biofilikus formatervezés ihlette Barry Wark ötletét, hogy hogyan építse újra a Glasgow School of Art művészeti iskolát. Az eredeti dizájn Charles Rennie Mackintosh nevéhez fűződik, az épület 1897 és 1909 között épült. Megújult művészeti és építészeti iskolaként funkcionált, majd 2014-ben és 2018-ban tűzvész áldozata lett kétszer.
Barry Wark tervei szerint nem csupán az épületet építenék újra, de a környezetét is, így az új iskola mellett egy sor közösség tér és kertek jöhetnének létre. A meglévő homlokzatot megtartanák, felújítják kulcsfontosságú belső tereit és visszaállítanák a 2014 előtti helyzetet. A stúdiók átkerülnek egy hozzáépített részbe, így több hely jut a közösségi tereknek a rendezvények, összejövetelek és kiállítások számára.
A toldás a stúdiók mellett kifejezetten a növény ültetvényeknek is helyet adna, így közelebb hozná a természetet a városhoz. Az épület homlokzata hajtogatott geometriájáról ismert. Itt kapnak helyet a növények, melyek terjedéséhez a szél is hozzájárul. Az eredmény a vadon élő és meg nem határozott módon történő növénynövekedés, amelyet a városi szikla hipotézis ösztönöz, amely azt jósolja, hogy a városokban a spontán módon gyarmatosító szervezetek nagy része ritka és földrajzilag szélsőséges kőzetű élőhelyekből származik.
A skót kastélyok és a megalitikus építmények építészete is inspirálólag hatott a dizájnra, mely tovább erősíti az eredeti épület vonalait. Ahelyett, hogy egy konkrét megoldást adna a művészeti iskolára, Wark tervei további beszélgetésekre ösztönöznek két évvel a második tűz után.
Azon a véleményen van, hogy egy új, egész blokkra kiterjedő fejlesztés, amely új formákat kínál a nyilvános terek és kertek számára Glasgow belvárosában, jobb lenne a teljes rekonstrukciónál.