Képzelj el egy elegáns kupét, amely elrepít a kedvenc helyedre, a múltbeli látogatások emlékeit kivetíti a hatalmas kijelzőkön, és olyan zenét játszik, amely közben mutatja az úticélt és a legfontosabb emberekkel való emlékeidet. Ez a Lincoln Anniversary koncepciója, amelyet a híres pasadenai Art Center College of Design hallgatóinak egy csapata dolgozott ki.
A Lincoln ezt a virtuális javaslatot egy valóságos bemutatóautóvá alakította, amelyet a Quail, a Motorsport Gathering rendezvényen mutattak be a nagyközönségnek.
Nem ritka, hogy az autógyártók diákversenyeket szponzorálnak neves formatervező iskolákban, de teljes méretű modellek ritkán készülnek. A projekt zsűritagjai, köztük Jim Farley, a Ford elnöke és Kemal Curic, a Lincoln formatervezési vezetője, elmondták, hogy annyira lenyűgözte őket az Anniversary car formaterve és a mögötte álló érzelmes történet – egy házaspár ünnepli évfordulóját a futurisztikus sportautó segítségével -, hogy életre akarták kelteni. „Őszintén szólva, amikor a képernyőn láttam őket, libabőrös lettem” – mondta Curic.
Az Anniversary koncepció egyike annak a négy nyertes pályaműnek, amelyet a Lincoln csapata a nyár elején választott ki. A Lincoln első alkalommal terjesztette ki a projektet az autótervezésen túlra, és bevont diákokat és oktatókat az illusztráció, az animáció és a filmművészet területéről. „Meg akartuk nyitni a kurzust, és vizuális mesélőket akartunk felkérni, hogy lássák, hogyan néznének ki ezek a jövőbeli járművek” – mondja Jordan Meadows, a Lincoln globális stratégiai tervezési szakértője és az Art Center adjunktusa. „Az autó fontos, de ugyanilyen fontos az a világ, amelyben ez az autó él” – jegyzi meg Meadows, hozzátéve: „Ennek tényleg sok értelme volt, mert az Art Center nemcsak a járműtervezés fantasztikus iskolája, hanem a szórakoztatóipar otthonában, Los Angeles közelében van, és itt vannak ezek a mesélők, így ki akartuk használni ezeket a lehetőségeket”.
A csapatoknak egy virtuális bemutatót kellett készíteniük arról, hogy milyen lenne a márka 2040-ben, és két fő szempontrendszert kaptak: A Lincoln márka „csendes repülés” és a „gyönyörű sikló emberi menedék” pilléreinek kommunikálása, valamint a csatlakoztatott, autonóm, megosztott és elektromos (CASE) elemek követelményeinek való megfelelés.
A további nyertes pályaművek között szerepel a Lincoln Glider szedán, amely olyan megoldásokat képzel el, amelyekkel egy fogyatékkal élő személy évek óta először ülhet a volán mögé; egy jövőbeli családi SUV olyan funkciókkal, mint az érintőképernyős ablakok és egy űrhajósnak való nagy holdtető; valamint egy hatszemélyes luxuscirkáló, amely a következő szintű autonóm vezetést képzeli el, miközben egy zenészcsoportot szállít egy olyan belső térben, amely inkább egy jól berendezett nappalihoz hasonlít.
Az olyan projektek, mint a Lincoln Anniversary, nem csak a show kedvéért vannak – bátorítják és platformot adnak a fiatal tervezőknek, miközben értékes csatornát biztosítanak az új tehetségeket kereső autógyáraknak. „Úgy láttuk, hogy ez egy lehetőség arra, hogy visszaadjunk” – magyarázza Meadows. „Igen, a márka bemutatására, de a diákok számára is, hogy kapcsolatot alakítsanak ki egy gyártóval és fejlesszék karrierjüket. És ha van valaki igazán tehetséges és szenvedélyes, akkor azt szeretnénk, ha a Fordnak dolgozna.”