Egy időmérő, amely annyit ér mint földünk egyik legritkább autója

Ralph Lauren antik autók iránti szeretete (valamint a gyűjteménye) számos az autók által ihletett terméket hívott életre. Az „Út a való életbe” mottóval rendelkező design tárgyak sorában legújabb képviselő, egy gyönyörű kronográf óra.


Az RL Automotive Chronograph Woodbezel Watch ihletét Lauren saját tulajdonú, 1938-as Bugatti Type 57SC Atlantic Coupejának áramló vonalaiból és minőségi kivitelezéséből meríti. Az óra 42 mm-es háza rozsdamentes vagy feketített acélból készül, és a Jaeger LeCoultre által gyártott mechanikus öntekercselő szerkezettel rendelkezik, amely 65 órás teljesítménytartalékot biztosít a számára és bár nem búvárkodáshoz tervezték, nem mellékesen 100 méteres mélységig, a merülések kihívásait is rezzenéstelenül állja.

RL Automotive Chronograph Woodbezel Watch
Kupolás zafírkristály borítja az számlapot, amely két altárcsát is tartalmaz (az egyik órák mérésére szolgál, a másik a percekére), és egy gyönyörű mintázatú Amboyna burl azaz gumós fából készült drágakőfoglalattal van körülvéve. Ezt a természetes keményfát gyakran használják a luxusautók belső tereiben is, mivel kavargó szemcséi egyedi, organikus tapintást kölcsönöznek az elegánsan kecses, fémes darabnak.

RL Automotive Chronograph Woodbezel Watch

Ráadásul ez ugyanaz a fa, amelyet faragott formánban az 57SC típus kormánykerekéhez is használtak. Az óra hozzá illő acél óraszíjjal vagy fényes fekete aligátor hevederrel érkezik, amelyeket könnyen ki lehet cserélni. Az órák 9900 dollárért, azaz 2.8 millió forintért kaphatóak.

RL Automotive Chronograph Woodbezel Watch
Az 57SC típusú Atlanti Kupé jelenleg a világ egyik legdrágább autója. Ha esetleg felbukkanna belőle egy eddig rejtve maradt példány, akkor a becslések szerint annak az ára nagyjából valahol 100 millió dollár /28 milliárd forint/ körül kezdődne. Az 57SC típusú Atlanti Kupét eredetileg a „sima” 57-es egy változataként fejlesztették ki. Egyedi gyártású modellként és versenyautóként egyaránt elkészült, de 1940-ben leállt a gyártása. Összesen körülbelül csak 800 készült belőlük, és áramvonalas kivitelezésük azóta is megbabonázza a gyűjtőket.

RL Automotive Chronograph Woodbezel Watch
Ralph Laurennek igencsak beillene egy ilyen példány a kiterjedt autóipari archívumába. Az egyedi kollekció Forbes becslései szerint legalább 300 millió dollárt /85 milliárd forintot/ ér, illetve több mint 70 ritka autót tartalmaz. (A fent említett Bugattija egyike annak a két darabnak amelynek a létezéséről jelenleg tudnak.). Az 1929-es Bentley 4,5 literes „Blower” -től, amely 1930-ban Le Mans-ban versenyzett, az 1955-ös Mercedes Gullwingig. Ezek az autók együttesen egy exkluzív magánautó múzeumként is megállják a helyüket, illetve mostantól már inspirációs forrásként szolgálnak a horológia, azaz az időmérés művészete iránt elkötelezettek számára.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek