“Hiperjáró”

A „hiperautó” és a „terepjáró” kifejezések ritkán fordulnak elő egymás mellett. Ha mindig is kíváncsi voltál, hogyan nézhet ki e kettő keveréke, itt a megoldás. A brit autógyártó, a Prodrive bemutatta következő autóját, amely a maga nemében vadállat.

A Hunter névre keresztelt, négykerék-meghajtású hiperautót nagy teljesítményre tervezték a sivatagi homoktól a hegyi pályákig. Karosszériája könnyű szénszálas kompozitból készült, amely újrahasznosított anyagokat is tartalmaz. Alul a nagy szakítószilárdságú acélból készült alváza látható, amely kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel és két állítható lengéscsillapítóval rendelkezik; a terepjárásra tervezett 35 colos kerekek mellett. A hiperautó 50 százalékkal nagyobb teljesítményű, mint a Hunter T1, a Hunter T1 versenyváltozata, amely a 2021-es Dakar-ralin való debütálása után inspirálta a tervezését. Hamarosan 1,6 millió dollárért rendelhetsz majd egyet magadnak.

Prodrive

A neves brit autótervező, Ian Callum dolgozott a Dakar-modellen – a Bahrain Raid Xtreme sportcsapattal -, és visszatért ehhez a projekthez, hogy egy kényelmesebb belső teret hozzon létre a mindennapi vezetéshez. Az ő kiegészítései közé tartoznak a szénszálas ülések hatpontos biztonsági övvel és a kettős tűzoltó rendszerrel. Remélhetőleg nem kerülsz olyan helyzetbe, amihez tűzoltó készülékre lenne szükséged, de ott van. A járgány középkonzolján egy hatfokozatú lapátváltó is helyet kapott, amely az egykori versenyautó nehézkes kézi váltóját váltja fel.

Prodrive

Ami a hajtásláncát illeti, van néhány dolog, amiről áradozni kell. Kezdetnek a Hunter egy 3,5 literes, duplaturbós V6-ossal működik, amelyet finomítottak és újrahangoltak, hogy akár 600 lóerőt is leadjon. A szárazdugattyús motor emellett 700 nm nyomatékot is produkál, ami segít abban, hogy a behemót elérje a 300 km/h végsebességet, és négy másodperc alatt gyorsuljon 100 km/h-ra.

Prodrive

Az, hogy nem kellett megfelelni a szigorú versenyszabályoknak, arra ösztönözte a Prodrive-ot, hogy növelje a Hunter sebességét az utcai változatban. Ha azonban úgy érzed, hogy túlságosan száguldozol, a hatdobozos versenyféknyergek és a szellőztetett féktárcsák szerencsére bőséges fékerőt biztosítanak neked terepen és terepen egyaránt.

Prodrive

Az 1984-ben alapított Prodrive az autóipar, a repülőgépipar és a hajózás területén is megtalálható innovatív formatervezéseiről ismert. Még figyelemre méltóbb, hogy több mint 1200 versenyen indult, és a FIA World Rally és Sportscar alkalmaktól kezdve a Le Mans-i és brit túraversenyekig számos címet gyűjtött össze. Míg a vállalat Hunter versenykész kiadása címlapokra került, amikor tavaly januárban a kilencszeres rali-világbajnok Sebastion Löeb vezette, ez az utcai kiadás biztosan sokkal nagyobb érdeklődést vált ki.

Prodrive

„Számos hiperautó van a piacon, azonban mindegyiknek szüksége van jó utakra vagy akár versenypályákra, hogy megmutathassák teljesítményüket” – mondta David Richards, a Prodrive elnöke egy nyilatkozatban. „Felismertük, hogy a világ bizonyos részein, különösen a Közel-Keleten, még hatalmas, felfedezésre váró területek vannak, amelyek messze túlmutatnak az aszfaltutak által biztosított hozzáférésen.

Prodrive

Ezért miért ne hozhatnánk létre egy olyan járművet, amely lehetőséget ad arra, hogy ezeket a régiókat olyan teljesítménnyel fedezzük fel, amely messze meghaladja az eddigi terepjárók által kínált teljesítményt.”

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek