A Natuzzi „Circle of Harmony” kollekciójának a célja az egyensúly és a tökéletesség felkutatása és megvalósítása. A tervezés olyan ökoszisztémáját kívánja meghatározni, amely kellőképpen kifejezi hódolatát a szépség, az inkluzivitás és a neves Made-In-Puglia márka különböző kreatív értelmezései felé.
Egy ilyen egyedi elképzeléshez méltó módon, a téma a következő nyolc tervezőt foglalja magába: Claudio Bellini, Auro Lipparini, Marcantonio, Maurizio Manzoni, Fabio Novembre, Paola Navone, Nika Zupanco és Byborre. Az eredmények pedig sikeresen ötvözik a tervezők karakterét az etikával, esztétikával, stílussal és funkcióval, valamint természetesen a színekkel és Natuzzihoz hű anyagokkal egyaránt. Az érintett termékek tárháza pedig a kanapéktól kezdve a moduláris ülésrendszereken át az ágyakon keresztül az asztali lámpákig és egy különleges kárpitos textilig terjed.
Első együttműködésének részeként Marcantonio olasz szobrász beledolgozta magát a design világába, amikor megalkotta a Natuzzi Infinito kanapét.
„Szobrászként nagyon büszke vagyok erre a darabra” -nyilatkozta Marcantonio a Designboomnak. ‘Absztrakt, nemcsak a vonal és az ívek miatt, hanem a józan eszünk erős jelképeként is. Bár nagyon egyszerűnek tűnik, de ugyanakkor valódi jelentéssel van felruházva. A „végtelen formája” ebben az esetben egy nagyon kényelmes dologban öltött testet. A felületek folyamatos változásban vannak, eltolódnak az üléstől a háttámláig és fordítva. Ez a megformálás különösen szép, mivel folyamatosan állandó mozgással ruházza fel az elkészült darabot.”
A Marcantonio által tervezett Natuzzi Infinito kanapé névadójátból, a végtelen szimbólumából merít ihletet. Ezt a szimbólumot a kollektív képzelet egyik legerősebb alakjának tekintik. A matematikai szimbólum átalakult egy háromdimenziós és erősen szobrászati formává, ahol teste egyetlen folytonos darabbá formálódott.
A kanapé ezzel együtt is mégis egyesíti magában a formát a funkcióval. Folyamatosan hullámzó teste az üléstől a háttámláig és hátrafelé tolódik, hogy maximális kényelmet nyújtson a felhasználónak, ötvözve a lágyságot a támasszal. Az otthoni belső térben a darab szilárdan áll a helyén, mindeközben pedig megőrzi a tervező által kifejezni kívánt szobrászati esztétikumát is. Tökéletesen használható központi elemként vagy sarokülésként.
Három ember ülhet az egyik, illetve a másik oldalra is, de azon a ponton, ahol az ülés háttámlává válik, a hosszúságából fakadóan a lefekvéshez is kínálkozik elegendő hely. Maximális kihasználhatósággal rendelkezik és igencsak praktikus, mivel a helyet foglalók minden irányban szembe tudnak nézni egymással. A lehetőségek szinte végtelenek ez pedig egy szép körforgást hoz létre, ahol rengeteg ember lehet együtt és kerülhet közel egymáshoz”- magyarázta a szobrász.
A végtelen alakjának kialakításához a darab aláhúzza a márka erős hajlandóságát az innovációra, valamint kézműveseik elhivatottságát és tapasztalatát. Egy fém csőszerkezet definiálja a mindenki által ismert, jellegzetes, összetéveszthetetlen folyamatos alakzatot. Ezt pedig változó sűrűségű rugalmas poliuretán párnázat öleli körül. A csúszásgátló lábak pedig el vannak rejtve a kíváncsiskodó szemek elől, hogy ezáltal is egy látszólag egyeséges alakzatot hozzanak létre.
„A darab sok-sok anyagból kárpitozható, de sajátos formája miatt a bőr nem került be a választható anyagok közé.” tette hozzá a tervező: „Tiszta megjelenést kell fenntartanunk. A byborre szövetnek az a legfőbb szépsége, hogy nem szabálytalan, így a tökéletes rugalmas szövet pontosan illeszkedik a kanapé sajátos alakjához. ”
A Natuzzi Infinito kanapét egy teljesen új textillel kárpitozták, amely a „Vízi Kollekció” nevet viseli és a Byborre tervezte. A holland textilstúdiót a Földközi-tenger hullámainak mozgása, valamint az ezekre a vizekre leselkedő fenyegetések ihlették meg. Ebből fakadóan, a fonalat kiváló minőségű gyapjú és újrahasznosított PES kombinációjából készítették. Az öt színben választható végeredmény méltóképpen erősíti és hangsúlyozza ki a Marcantonio folyamatosan mozgásban lévő szófájának koncepcióját és megjelenését.
’Nagy dolog, hogy együtt dolgozhatunk a Natuzzival, mert kifejezetten szeretem Pugliát. Azért is nagy kihívás volt ez, mert ez az első darab Natuzzi, amit közösen hoztunk létre. A kreativitás egy különös őrületét szerettem volna behozni a márkába, és azt hiszem ezt sikerült is elérnünk, ”- összegezte Marcantonio.