A katapult óra

A Bremont karórákhoz 2002 óta nyújt inspirációt a légi közlekedés. A brit gyár alapítói, Nick és Giles English gyerekként sokat repültek az apjukkal, aki második világháborús vintage gépek helyreállításán is dolgozott.

Így aztán meglepő, hogy a testvérpár 2009-ben partnerségre lépett Martin Bakerrel, a katapultülések fő szakemberével. Az ugyancsak brit Baker cége 80 féle repülőgépen és 88 légitársaságnak dolgozott, felszerelései több mint 7650 pilóta életét mentették meg. A két társaság együttműködése a mai napig tart – és ennek gyümölcse a kifejezetten jellegzetes Bremont MB kollekció is. A legújabb, Savanna nevet viselő, 5. osztályú titánból készült könnyű Bremont MB-t a pilóták csuklójára tervezték.

Bremont MB Savanna
A kifinomult színvilág (ahogy a név is) Afrika füves síkságait idézi, és szépen kiemeli a tokot, a műanyag szíjat, a fém számlapot és a dátum kijelzőt is. Még a Grade X1 Super-LumiNova számjegyek és a mutatók is homokszínűek. Az óra modern tulajdonságai közé tartozik a tok tükröződésmentes védőbevonata, valamint a ruténiummal bevont skeleton rotor. A korábbi Bremont modellekhez hasonlóan ennek is recézett oldala és koronája van, amely a katapultülések dizájnjára emlékeztet. A sárga-fekete hurok a percmutatón pedig az ülések fogantyújára utal.

Bremont MB Savanna
Ez egy bárhol viselhető és bármit kibíró karóra. Valójában az összes MB-t tesztelik katapult kilövésen, sós ködben, szélsőséges időjárási viszonyok között és nagy magasságokban. Mivel tényleg katonai pilóták hordják őket, muszáj, hogy jól bírják a gyűrődést. Ahogy a Bremontnál szokásos, a gyártástól kezdve a tok bevonásán át a tesztelésig mindenre az Egyesült Királyságban került sor.
A 43 mm átmérőjű Bremont MB Savanna (ami 5795 dollárba kerül) 38 órás járástartalékkal bír és 100 méterig vízálló. Katapultálni remélhetőleg nem fogunk, de azért nem árt, ha a karóránk extrém körülmények között is sértetlen marad.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek