Nem mindennapi látvány, amikor egy kézitáska úgy fest, mintha éppen felszállásra készülne, de a Louis Vuitton Airplane Bag esetében Virgil Abloh sosem akart beolvadni a tömegbe.
Először a 2021-es őszi/téli férfiruházati bemutatón tűnt fel a kifutón, és azóta is az egyik legmerészebb és legemlékezetesebb darab maradt Abloh Louis Vuitton-os korszakából. A táska szó szerint egy repülőgép formáját ölti – pilótafülkével, szárnyakkal, hajtóművekkel, farokrésszel együtt –, és egyfajta fizikai manifesztációja a márka százéves kapcsolatának az utazás világával.
A darab az ikonikus Ebene Monogram vászonból készült, ezüstszínű fém kiegészítőkkel, fekete textilbéléssel, vállpánttal, fogantyú-összekötővel, és poggyászcímkével.
Amikor a táska bemutatkozott, a 39 000 dolláros ár hatalmas felzúdulást keltett az interneten. A közösségi média tele volt viccekkel, mémekkel és értetlenséggel – volt, aki szerint ennyiért már valódi veterán repülőt is lehetne venni.
Ennek ellenére akadtak lelkes hívei is: például Chris Brown, aki azt állította, hogy az egyetlen példány tulajdonosa az Egyesült Államokban. A mémek mögött azonban egy sokkal mélyebb gondolat húzódik meg: a táska része volt Abloh folyamatos párbeszédének a luxus, a design és a jelentés témáiban, ismét előtérbe helyezve híres „turista vs. purista” filozófiáját.
Ma pedig a táska újra felbukkant a Sotheby’s árverésén, immár 60 000 dolláros áron. Állapota közel gyári, formája még mindig meghökkentő, és Abloh halála óta még inkább gyűjtői értéket képvisel. Akár műalkotásként, iróniaként vagy a high fashion egyik leglátványosabb húzásaként tekintünk rá, az biztos, hogy ez a repülőgép-táska egy korszak lenyomata, egy olyan kreatív elme öröksége, aki alapjaiban formálta át a divat világát.