A projektet körülvevő táj lenyűgöző látványát akarta rögzíteni a mexikói Esrawe Studio, ezért megalkották a Grupo Arca bemutatótermet. Az építészek egy szoborszerű épületet terveztek egy elegáns kiskereskedelmi élmény érdekében a mexikói Guadalajarában, amely kiemeli a projekt nyersanyagait és a vállalat vonzó nyersanyagait. A tervezők a technológia segítségével rögzítik a látogatók viselkedését és érdeklődését a különböző anyagok iránt.
A bejárat egy apró nyíláson át vezet a masszív homlokzaton keresztül, amely a látogatókat a monumentális központi térbe vezeti. A „megérkezés a bányába”, azaz a fórum az első tér, amellyel a látogatók találkoznak az épületbe belépve.
Ez a kiindulási pont az épület számos kiállító terébe, amelyek a sokféle anyag jellegzetességeit mutatják be az egyes szobákon keresztül. A termek a fórum körül helyezkednek el, ezzel dinamikus térérzetet keltve.
A terv elhagyja a hagyományos kereskedelmi élményt, és ehelyett a tanulást és tudást helyezi előtérbe, kifejezetten azzal a céllal, hogy megértsék, az építészet, a dizájn, a művészet és a kultúra miért és hogyan alakult ki és interpretálódik Mexikóban és a világon.
A projekt egy olyan platformként jött létre, amely párbeszédet kezdeményez, és egy kölcsönösen előnyös kapcsolatot hoz létre a közösséggel, akárcsak a Group Arca ügyfeleivel és partnereivel. Az épület fő célja, hogy a részvételt promótálja Mexikó kulturális és kreatív kifejezésében.
A projektet két konstrukció vezette – a kőbánya és a raktár. A koncepciókat két különálló épületegység képviseli, amely fizikailag és funkciójukban is eltérnek, ugyanakkor összefonódnak, hogy egyetlen épületet alkossanak.
A kőbányában található a fórum, a dizájn center, a kávézó és egy többfunkciós szoba, míg a raktár átlátszó, semleges tér, amely egy vászonként funkcionál, ahol be lehet mutatni a különböző anyagokat, a háttérben pedig egy erdő keretezi. A raktár ad otthont az anyag könyvtárnak, amelyet a Grupo Arca birtokol.
A technológia fontos szerepet játszik a tervben, hiszen ez teszi lehetővé, hogy a látogatók a QR kódokon keresztül kapcsolatba lépjenek az anyagokkal. Ha a néző beszkennelte a kiválasztott anyag kódját, megkapja a rá vonatkozó információkat, leírást és az árát. Ezzel létrejön egy adatbázis, mely anyagok iránt érdeklődnek a leginkább, így analizálhatják a trendeket és a vásárlási szokásokat.