A Holterman flotta legújabb tagja

A holland hajógyár nemrég adta át az elismert sorozat első 24 méteres modelljét. A még 2021-ben bejelentett X-treme vonal öt gyors és feltűnő jachtot tartalmaz, amelyek éles ellentétben állnak a Holterman által 1964 óta szállított cirkálóhajókkal.

A Miramar névre keresztelt X-treme 78 Sport a sebesség, a stílus és a helykínálat tekintetében is teljesít. Karcsúbb, áramvonalasabb profilja van, mint elődjének, de egyértelműen osztozik az X-treme DNS-ben. Az egész termékcsaládot Bernd Weel írta, és a Holterman általános igazgatója, Herman Timmerman szerint a “sima megjelenés” jellemzi, amely “nem mindennapi, mégis elegáns”. A 78 Sport külső kialakításában a KB Alubouw és a Sea Level is segített.


A könnyű alumíniumból kovácsolt Miramar mély V alakú, kettős gerincű gyalogló hajótesttel és két Volvo-Penta IPS motorral rendelkezik, amelyek együttesen lehetővé teszik, hogy teljes fordulatszámon több mint 30 csomót érjen el. Összehasonlításképpen a Lady Fleur csúcssebessége 15 csomó. A hajógyár szerint a Miramar emellett rendkívül manőverezőképes és kivételesen csendes a működése során.


A jacht széles, 6 métere rengeteg belső teret adott a Kitty van der Kamp Designnak, amivel játszhatott. A dekoráció a Holterman asztalosok által kézzel készített gazdag faelemeket modern bútorokkal, elegáns lámpatestekkel és tágas ablakokkal kombinálja. A lakóterek sötétnek és hangulatosnak, mégis világosnak és szellősnek érződnek.


A nyitott elrendezés középpontjában a főfedélzet áll, mivel itt található az óriási szalon, az étkező és a konyha. Egy lépcső vezet le a tulajdonosi lakosztályba, három vendég kétszemélyes szobába és egy külön nappali fürdőszobába, míg a tolóajtók a hátsó fedélzeti ülősarokba vezetnek.

Máshol a szabadban, az előfedélzeten egy kényelmes U-alakú kanapé és egy nagy napozóágy található, az orrban egy másik szabadtéri pihenőhely található, és a hidraulikus úszóplatform egy tenderrel van felszerelve.


A legjobb rész? Még több X-treme jacht van a láthatáron. A Holterman csak nemrég adta át az első X-treme 54-est (Ferox), de máris megkezdte a második hajótest építését. Az első X-treme 60 szintén fejlesztés alatt áll.


“Egy bevált platformra alapozva mindenféle kívánság szóba jöhet, a külső dizájntól kezdve a belső téren át a motorválasztásig” – mondta Timmerman egy nyilatkozatban. “Egy hibrid opció is terítéken van, és szeretünk az ügyfelekkel együtt újítani, bevonva őket a folyamat minden lépésébe.”

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek