A kávé világnapján a közösséget is ünnepeljük

A kávé a legtöbbet forgalmazott alapanyag, évente több, mint 110 millió zsákkal értékesítenek belőle világszerte. A Starbucks elkötelezett amellett, hogy ne csak a legkiválóbb minőségű italkülönlegességeket szolgálja fel vendégeinek, de közelebb hozza őket a csészében gőzölgő fekete előállításához és megismertesse közösségét az etikus kávékultúra titkaival. A kávé világnapja alkalmából, október 1-jén a vállalat kóstolással várja a kávérajongókat.

A kávébab útja a termőföldtől a poharakig kalandos. Általában a Földön körbefutó Kávé-öv hegyeiben kezdődik valahol a Baktérítő és a Ráktérítő között. A három fő termőhely LatinAmerika, Afrika, ezen belül az Arab-félsziget és Ázsiában a Csendes-óceán térsége. Minden egyes zsákot kézzel szedett kávéval töltenek meg, majd hosszú utat tesznek meg teherhajókon, míg a babok a pörkölőbe, majd a kávézókba kerülnek.

A kávé világnapjaA Starbucks 2004-ben indította el C.A.F.E. Practices programját, hogy biztosítsa a fenntartható és etikus forrásból származó kávébeszerzést. Az etikus beszerzésre és termesztésre vonatkozó program mellett, amely kitér a termékminőségre, az átláthatóságra, a közösségi felelősségvállalásra, a környezetvédelmi intézkedésekre, valamint a jobb életminőség érdekében végzett üzletvitelre, a Starbucks elhivatott a környezeti lábnyomának csökkentése mellett. A vállalat 2020-ban magyarországi kávézóiban papírra cserélte a műanyag szívószálakat, bevezette a szívószálmentes fedőt, valamint lehetővé teszi a reusable cup használatát, amelynek értelmében a vendégek saját poharukba kérhetik az italokat, így csökkentve a keletkezett hulladék mennyiségét.

A kávé világnapja „A kávé világnapja rendkívül fontos számunkra, hiszen vállalatunk célja, hogy a legkiválóbb minőségű italokat fenntartható formában kínálja vendégeinek. A jeles nap alkalmából kávékóstolóval várjuk a Starbucks-közösség tagjait kávézóinkban. Az elmúlt időszak szinte mindenkit nem várt kihívások elé állított, éppen ezért szeretnénk vendégeinket frissítő italkülönlegességekkel és egy kis jókedvvel fogadni kávézóinkban. Október 1-jén a kóstolás mellett a kávékultúráról és a kávéfajták jellemzőiről is szívesen mesélnek baristáink a kávézókba betérőknek.” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brand menedzsere.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek