A tengeri klasszikus

Az 50-es évekből származó gyönyörű antik jachtoknál csak egy dolog jobb: ha egy ilyen hajó még fel is van szépen újítva.


Lépjünk be az Abeking & Rasmussen Sans Souci nevű jachtjába. Az időtálló 110 láb hosszú hajó, amelyet az Edmiston most 5,6 millió dollárért (5,2 millió euró) árul, a 2000-es évek végén több millió dolláros felújításon esett át, és most makulátlan állapotban mutatkozik be.

Abeking & Rasmussen Sans
A hajót Geerd N. Hendel német hajóépítész tervezte, és 1955-ben Verdesein néven bocsátotta vízre az Abeking & Rasmussen. A legjobb német mérnöki munkát bemutató hajó már a kezdetektől fogva erős de könnyű volt; tölgyfavázra épített, dupla deszkával borított teakfából készült.

Abeking & Rasmussen Sans
A De Carlo 2009-ben kezdte meg a több éven át tartó nagyszabású átépítést. A fával való építkezésre szakosodott olasz cég mind a külső, mind a belső teret felújította, miközben a jacht eredeti karakterét is megtartotta. Ennek eredményeképpen a Sans Souci a klasszikus vonalakat és a korabeli stílust a modern kori teljesítménnyel és kényelemmel ötvözi.

Abeking & Rasmussen Sans
A jacht egyik legkiemelkedőbb tulajdonsága az egyedülálló 1920-as évekbeli dekoráció. Edmiston elárulta, hogy a tulajdonos Európában kereste a tökéletes bútorokat, berendezési tárgyakat és műtárgyakat, hogy a korszaknak megfelelő, egységes belső teret hozzon létre.

Abeking & Rasmussen Sans

Ami az élettereket illeti, az alsó fedélzeten egy VIP-kabin, és két kétszemélyes kabin található (egyik egyágyas, másik kettő), a tulajdonos lakosztálya pedig a főfedélzeten található. Természetesen minden szoba rendelkezik fürdőszobával – a tulajdonos fürdőszobája márvánnyal burkolt. A legénység számára négy kabin áll rendelkezésre.

Abeking & Rasmussen Sans
A két fedélzeten rengeteg szabadtéri pihenő- és étkezőhely található. A flybridge például plüss ülőhelyeket kínál a napozáshoz és panorámás kilátást az óceánra.

Abeking & Rasmussen Sans
A modern szuperjachtok szabványainak megfelelően korszerűsített gépházban két Caterpillar motor található, amelyek lehetővé teszik, hogy az 1950-es évekbeli szépség 12 csomós sebességgel haladjon, vagy teljes fordulatszámon elérje a 14 csomót.

Abeking & Rasmussen Sans

A hajót a legmodernebb technológiával szerelték fel, beleértve a zéró sebességű stabilizátorokat és a műholdas kommunikációt. Edmiston hozzátette, hogy néhány apró módosítással a hajó kereskedelmi forgalomba is kerülhetne.

Abeking & Rasmussen Sans
„A Sans Souci jelenlegi konfigurációjában most először kerül a piacra, és egy olyan új tulajdonosra vár, akinek megvan a szemlélete és esztétikai érzéke egy ilyen egyedi és különleges jachthoz” – áll a hajógyár közleményében. „Egy klasszikus autóhoz hasonlóan, ha megfelelően karbantartják, a hajó még évtizedekig tartani fogja az értékét.”

Abeking & Rasmussen Sans

Előző cikk
Következő cikk

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek