Az amerikai EarthCruiser terepjárógyártó bemutatja következő generációs lakóautó-családját, amely az Isuzu NPR sorozat 4-es osztályú alvázra épül. Az összkerékhajtású járműveket úgy tervezték, hogy bármilyen, kisebb vagy nagyobb expedícióra elindulhassunk velük, továbbá megbízható teljesítményt, és moziszerű, minden kanyarban megújuló kilátást biztosítanak. Sokoldalú konfigurációjuknak és redundáns áramellátó rendszerüknek köszönhetően a bolygó bármely pontján jó szolgálatot tesznek.
Az EarthCruiser előírásai szerint tervezett és gyártott új lakóautó-család a korábbi Fuso platformot az Isuzu NPR sorozat 4-es osztályú platformmal váltja fel. Ez a változás a következő generációs EXP és FX EarthCruiser modellek, valamint a CORE modell alapja. A vállalat az új alvázat saját fejlesztésű 4×4-es hajtásláncával és felfüggesztési elemeivel kombinálja, hogy egy „hihetetlenül ütőképes” járművet hozzon létre, amelyet „arra terveztek, hogy eljuttassa Önt, ahová csak kell”. Emellett az EarthCruiser egy GM 6,6 literes L5P V8-as Duramax turbódízel motorral van felszerelve, amelynek csúcsteljesítménye 350 lóerő és 425 lbft (576 Nm) nyomaték.
Az Overland szerint az új platform ideális méretet és alapterületet kínál egy kalandjármű számára, továbbá precizitást és megbízhatóságot biztosít. Emellett a motor és a sebességváltó kombinációját kifejezetten a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás optimalizálására tervezték. A speciálisan kiválasztott sebességváltóval és a többféle meghajtási lehetőség kiválasztásának lehetőségével a teherautó bármilyen terepen hibátlanul teljesít. „Minden részletet alaposan átnéztünk, hogy Ön magabiztosan kalandozhasson” – biztosít minket az EarthCruiser.
Ahogy az EarthCruiser weboldalán olvasható, a fülkére építhető Isuzu platform „moziszerű kilátást” biztosít, ami kifejezetten nagy előny terepen. Emellett a konfiguráció lehetővé teszi a nagy, kényelmes élettér kialakítását, beleértve az ágyat, az étkezősarkot és a mosdóhelyiséget. A lakóautó formája segít optimalizálni az életteret, csökkenti a légellenállást, és nagymértékben tompítja a komoly ütközések erejét. A beépített szigetelés általános körülmények között kényelmes hőmérsékletet tart a belső térben, csökkentve így az energiafelhasználást.
A lakórészen belül mindent egy 3000 W-os inverterrel és dupla 400 Ah-s lítium-ion akkumulátorral ellátott napelemes rendszer lát el energiával, miközben egy 8000 BTU-s légkondicionáló rendszer is található benne.
A lakóautó tetőre szerelt napelemekkel is rendelkezik, amelyek támogatják a hálózaton kívüli életet, illetve számos tartalék opció gondoskodik arról, hogy soha ne legyen áramszünet.