Víziparádé

A 8 méteres runabouttól az 50 méteres szuperjachtig ezek a hajók megmutatják a sugárhajtás előnyeit: azonnali gyorsulást, a lenyűgöző végsebességet, és a rendkívül jól manőverezhetőséget.


A sugárhajtású hajók mindenféle formában és méretben léteznek, és számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos meghajtású hajókkal szemben. A meghajtóegységek működése nagyban hasonlít a jetski-hez. A motor és egy sugárszivattyú párosítása afja a technikát, amely a hajó hátulján keresztül erőteljes vízáramot küld a hajó meghajtására és kormányzására.
Az irigylésre méltó gyorsulás, az azonnali manőverezhetőség és az erős felső végek a jet meghajtások előnyei. A hajócsavar nélküli kialakítás előnyös a homokbárokkal, sziklás fenékkel vagy rákcsapdákkal teli vizeken közlekedő hajók számára is, amelyek megállítják a hajócsavarral rendelkező hajókat.
Bár nem túlságosan üzemanyag-takarékos, ennek a speciális, hiánypótló meghajtásnak az a szépsége, hogy a jet-skitől kezdve a sporthorgászgépeken át a szuperjachtokig mindenre méretezhető. Jellemzően a sugárhajtásúak olyan tulajdonosokat vonzanak, akik teljesítményre vágynak, és talán a sugárhajtású hajó birtoklásának dicsekedési jogával is büszkélkedhetnek.

Sanlorenzo SP110

Annak ellenére, hogy a Sanlorenzo SP110 akár nyolc vendéget is elszállásolhat, a Sanlorenzo SP110 szuperereje, hogy hatalmas nappali hajóvá alakítható. Mint ilyen, kivételes külső térrel rendelkezik, beleértve egy hosszú, üres cockpitot és egy orr-részen lévő lounge-ot előre. Mindkettőt meg lehet tölteni a napozóágyakon fekvő vendégekkel.

A 6000 lóerő összteljesítményével, amely a sugárhajtású motorokat hajtja, az SP110 40 csomós csúcssebességre képes, és 32 csomós sebességgel halad. Ezt a jachtot széles körben csodálják innovatív belső teréért. A 33 méter hosszú hajónak van egy osztott szintű felső és alsó szalonja, mindkettő a hajó hátsó végén található, korlátlan kilátással az óceánra. Az SP110-hez hasonló hajótest-kialakítással párosított sugárhajtás egyik szépsége, hogy alacsony sebességnél egyetlen motorral üzemelve kivételes üzemanyag-hatékonyságot eredményez.

Mangusta 165 REV

Nagyon kevés olyan jacht van a világon, amelyik úgy felkelti a figyelmet, mint ez a gyönyörű, masszív Mangusta. Az 50 méteres hajó kivételesen alacsony profilját az 1930-as évek sportautói ihlették, de nevetségesen erős motorjai egyértelműen 2023-as évekből származnak. A 165 REV négy 2600 lóerős Roll-Royce motorral rendelkezik, amelyekhez Kongsberg-Kamewa vízsugarak párosulnak.

Ez a meghajtási csomag 34 csomós végsebességet biztosít, ami rendkívül gyors egy ekkora jacht esetében. A 165-ös belsejében négy kabin, nagy szalon és teljes konyha található, de a külseje tengerparti hangulatot áraszt – leginkább a tatnál. A strandklub, amely a nyitható farrész része, egy nagy, teleszkópos létrával végződik, amely közvetlenül a vízbe vezet.

Spencer Yachts “Wall Hanger”

A sugárhajtású 19 méteres Wall Hanger az észak-karolinai székhelyű Spencer Yachts-től egy igazi ritkaság a sporthorgászat világában. A jacht pilótafülkéje úgy néz ki, mint a legtöbb pelagic-központú kabrió, harci székkel, félemeleti ülésekkel, valamint rengeteg halasládával és egyéb száraz tárolóhelyekkel. De ahol a Wall Hanger különleges, az a motortér.

A tulajdonos azt szerette volna, ha a hajónak 1,2 méter alatti merülése van, hogy elérhesse a nyaralóhelyén lévő dokkot, ezért döntött a két 1700 lóerős Caterpillar motor mellett, amelyekhez vízsugárzók párosulnak. A motorok 51 csomós végsebességet és 40 csomós utazósebességet biztosítanak – így a távoli halászkanyonokba való száguldás a nagyhalak vadászatához könnyű feladat.

Seven Seas Hermes Speedster

A görög Seven Seas építőcégtől származik az egyik legszebb kis hajó, amit bárhol láthat – a Hermes Speedster. A 6,7 méter hosszú hajó retró stílusát a Porsche 356 roadster, a 911 elődje ihlette. Ez olyan szemet gyönyörködtető elemeket tartalmaz, mint a visszapillantó tükör, a kabriótető, a rozsdamentes analóg műszerek a műszerfalon, és a puha bőr az egész belső térben.

A 170 lóerős Bombardier Rotax motorral a Speedster 45 csomós sebességre képes. De a kompakt méret a sugárhajtással kombinálva azt is jelenti, hogy a hajó egy pillanat alatt megpördül. A Hermes Speedster teljes felszereltséggel körülbelül 250 000 dollárért kapható.

Hinckley Talaria 57

Kevés építő tud többet a sugárhajtású hajókról, mint a Hinckley. A Maine-i székhelyű hajógyár világhírű a Down East hajókról, amelyeket a New England partjainál járőröző, dolgozó homárhajók ihlettek – bár a Hinckley sokkal több luxust és csillogást ad a terveihez.

A Hinckley úgy döntött, hogy a propless sugárhajtás lenne a legjobb választás ahhoz, hogy a Picnic Boats és a Talaria képes legyen navigálni Maine sziklás partvidékén. A fenti zászlóshajó, a Talaria 57 flybridge és kupé változatban is kapható, 40 csomós végsebességgel és 35 csomós utazósebességgel büszkélkedhet. Két kabinjával az 17 méteres hajó kiváló hétvégi hajó.

AB 100 Superfast

Az olasz AB építő nem aprózta el, amikor megnevezte ezt a 30 méterhosszú megayachtot. A háromszoros 2600 lóerős MTU-val az AB szinte hallatlanul gyors, 60 csomós sebességre képes, vagyis elképesztő 111 km/órás sebességre. A hajó nem egyszerűen gyors, hanem valóban nagy teljesítményű, kiváló gyorsulással és mély V alakú hajótesttel, amely könnyedén szeli a viharos tengereket.

A 1,2 méter mélység azt is jelenti, hogy olyan sekély kikötőkben is képes közlekedni, amelyek más, hasonló méretű hajók számára elérhetetlenek lennének. Ez a 30 méter hosszú hajó többféle elrendezési lehetőséggel rendelkezik a szálláshelyek tekintetében, miközben a belső tér többi része is testre szabható.

Yamaha 275SDX

Ez a Yamaha zászlóshajó mind a tavakon, mind a part menti vizeken kiválóan teljesít. A 275SDX szíve mélyén a szórakoztatásról szól, ami azt jelenti, hogy a nyitott tatjától a nyitott orrig tele lehet pakolni vendégekkel. Az orrban lévő tükrös nyugágyak, a tatnál lévő két nyugágy és a hajó közepén lévő további ülőhelyek teszik ezt a hajót nagyszerű hajóvá fiatal családok számára, akiknek barátaik is vannak a fedélzeten.

Az iker 225 lóerős motorok nemcsak gyors gyorsulást, hanem lenyűgöző, 85 km/órás sebességet is kínálnak. A Yamaha Drive Throttle vezérlőrendszere a dokkolást és a manőverezést lassú sebességnél is megkönnyíti. A rendszer egy, a kormánykeréken elhelyezett kapcsolót tartalmaz, amellyel a hajót előre vagy hátramenetben lehet mozgatni, anélkül, hogy a kormányt el kellene engedni. Ez a 8,2 méteres hajó jó példa arra, hogy a sugárhajtású motorok hogyan váltak a runaboutok piacán általánossá.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek