22. század golfkocsija

Az AZULIK Mobility bemutatja koncepció elektromos autójának, az EK-nak az első prototípusát. Nyitott beállítású, ajtók nélküli, üvegszálas karosszériája pedig az organikus építészetből merített inspirációként ívelt. Az AZULIK Mobility ajtó nélküli elektromos autóját, az EK-t a Roth Fablab tervezte és gyártotta a Roth Architecture égisze alatt, az AZULIK Real Estate új fejlesztése, az AZULIK Basin számára.


A járműben hárman ülhetnek: ketten oldalt, lábukat előre nyújtva, egy vezető pedig a fából készült kormánykerék előtt foglal helyet. A két utas között egy asztallap található, amelyet vízálló hajózási anyaggal kárpitoztak, ugyanazzal az, amelyből a görbe ülések is készültek. Még a kormánykerék is követi az organikus és folyékony építészeti kialakítást pókhálószerű stílusával, amelyet trópusi zapote fából alakítottak ki.
Az AZULIK Mobility EK belsejében egy tolatókamera kijelzője és egy digitális tachométer, az elektromos autó fordulatszámát mérő műszer is található. 3D nyomtatással készültek az olyan gombpanelek, mint az autó elektromos gyújtása, a lámpák és az irányjelzők, amelyeket trópusi zapote fából készítettek. Még a középkonzol is ebből a fából készült, amely egy dupla pohártartóból, egy vezeték nélküli telefontöltőből, és – még akkor is, ha az elektromos autó ajtó nélküli és nyitott – egy környezeti párásítóból áll.
Érdemes megjegyezni, hogy az AZULIK Mobility futurisztikus megjelenésű elektromos autója csak alacsony sebességgel cirkál, és ennek talán van is értelme, hiszen az AZULIK Basin nevű ingatlanukhoz gyártják. A golfkocsihoz hasonlóan ez is egy privát közlekedési eszköz, és potenciálisan arra használható, hogy a vendégeket az ingatlanon belül egyik helyről a másikra vigye. Az ajtó nélküli EK 2200W-os motorral rendelkezik, a töltési idő pedig nyolc és tíz óra között mozog. Maximális sebessége 40 km/óra, és egyetlen feltöltéssel akár 100 kilométert is megtehet.
Az ajtó nélküli elektromos autó első prototípusát az AZULIK Mobility tervezte és a Roth Fablab gyártotta a mexikói Francisco Uh Mayban található székhelyén. A gyártási folyamatban már digitális, számítási és konstruktív eljárásokkal foglalkozó szakemberek vettek részt. Kéz a kézben dolgoztak a tapasztalt mexikói helyi kézművesekkel és a regionális beszállítókkal, hogy az anyagok helyi beszerzésűek legyenek.
A formatervezés szempontjából a poliuretánhab öntéssel készült üvegszálas karosszéria autóipari festékfelhordással, hőformázott akrillal és külső minőségű textíliákkal készült. Ezután természetes tömítőanyagokat alkalmaztak a zapote fából megmunkált és faragott részekre. A szélvédőhöz és a medálhoz szintén hőformázott akrilt használtak, míg az emblémák kerámiából készültek kézzel. A cikk megjelenésekor az AZULIK Mobility ajtó nélküli elektromos autója, az EK még csak egy prototípussal rendelkezik, amelyet májusban mutattak be.

Ez is érdekelhet

A legfrissebbek