Amikor a jachtágazat nagy része az üzemanyagot fogyasztó, környezetbarát és határozottan lassabb jachtok felé mozdul el, két olasz építő folytatja a sebesség és ezzel együtt a menőfaktor keresését.
A Tecnomar, amely a karcsú, teljesítményű jachtokról szerzett magának nevet, bemutatta EVO120-as hajójának új változatát. A 21 csomós végsebesség szokatlanul gyors egy ekkora méretű jachthoz képest, és a felépítmény karcsú, aerodinamikus megjelenése illik a gyors hajótesthez. A hajót két darab 12V2000-es MTU dízelmotor hajtja. Van egy lassabb, hosszú távú oldala is: 10 csomós sebességgel 1600 tengeri mérföld a hatótávolsága.
Sok hasonló méretű jachttal ellentétben a 36 méteres hajónak csak három kabinja van – egy teljes gerendázatú master, egy kisebb VIP és egy standard vendégkabin -, így a hat vendégnek rengeteg hely áll rendelkezésRE. A jachtnak van egy napozóterasza végtelen úszómedencével és egy fő fedélzete szalonnal és étkezővel. A hajógyár azt mondja, hogy az új hajótípus belseje teljesen egyedi, az autóipari dizájn ihlette.
Az Otam mindig is a sebesség köré építette a márkáját, és még a lassabb, üzemanyag-takarékosabb hajói is gyorsnak tűnnek. A genovai építő most jelentette be népszerű 58-asának új „Bad Boys” változatát, amelyet a BG Design Firm újratervezett. Az egyedi kialakítású tetőfelület a jól bevált hajótestre – a sorozat 26. darabjára – jó kombináció a tulajdonos számára, aki a szürkéskék-fekete színezést kérte a jachtra, félig nyitott kormányrésszel.
Az Arneson felszíni meghajtókhoz csatlakoztatott két 1825 lóerős MTU biztosan csillapítja a tulajdonos sebesség iránti igényét. A hajó 48 csomóval (88 km/h) cirkál, majd 55 csomó fölött (100 km/h) tetőzik – ez egy 17 méteres hajóhoz képest villámgyorsnak számít. A fedélzet alatt két saját kabin található négy vendég számára, és egy harmadik egyszemélyes kabin egy további vendég vagy egy kapitány számára.
Az Otam szerint az első Bad Boys modell premierje – méltó módon – jövőre lesz Cannes-ban – bár inkább a jachtkiállításon, mint a filmfesztiválon.